close
تبلیغات در اینترنت
< امام زمان رو دوست دارید ؟

آخرين ارسال هاي انجمن

عنوان پاسخ بازديد توسط
1 6264 aminmoin
2 6710 aminmoin
7 8321 mehdi23
3 8638 mohammad1
1 6845 baran
0 6089 meshkat1373
1 6348 rahpoo
1 7313 maryaam
3 7160 rad69
0 3612 rahpoo
0 1748 rahpoo
0 2086 rahpoo
0 1478 rahpoo
0 11931 rahpoo

بروز بودن

امام زمان رو دوست دارید ؟

2575 بازديد

امام زمان رو دوست دارید ؟

بهش گفتم: امام زمان عج رو دوست داری؟


گفت: آره ! خیلی دوسش دارم

گفتم: امام زمان حجاب رو دوست داره یا نه؟

بهش گفتم: امام زمان عج رو دوست داری؟

گفت: آره ! خیلی دوسش دارم

گفتم: امام زمان حجاب رو دوست داره یا نه؟

گفت: آره!

گفتم : پس چرا کاری که آقا دوست داره انجام نمیدی؟

گفت: خب چیزه!…. ولی دوست داشتن امام زمان عج به ظاهر نیست ، به دله

گفتم: از این حرف که میگن به ظاهر نیست ، به دله بدم میاد

گفت: چرا؟

براش یه مثال زدم:

گفتم: فرض کن یه نفر بهت خبر بده که شوهرت با یه دختر خانوم دوست شده و الان توی یه رستوران داره باهاش شام می خوره. تو هم سراسیمه میری و می بینی بله!!!! آقا نشسته و داره به دختره دل میده و قلوه می گیره.عصبانی میشی و بهش میگی: ای نامرد! بهم خیانت کردی؟

بعد شوهرت بلند میشه و بهت میگه : عزیزم! من فقط تو رو دوست دارم. بعد تو بهش میگی: اگه منو دوست داری این دختره کیه؟ چرا باهاش دوست شدی؟ چرا آوردیش رستوران؟ اونم بر می گرده میگه: عزیزم ظاهر رو نبین! مهم دلمه! دوست داشتن به دله…

دیدم حالتش عوض شده

بهش گفتم: تو این لحظه به شوهرت نمیگی: مرده شور دلت رو ببرن؟ تو نشستی با یه دختره عشقبازی می کنی بعد میگی من تو دلم تو رو دوست دارم؟ حرف شوهرت رو باور می کنی؟

گفت: معلومه که نه! دارم می بینم که خیانت می کنه ، چطور باور کنم؟ معلومه که دروغ میگه

گفتم: پس حجابت….

اشک تو چشاش جمع شده بود

روسری اش رو کشید جلو

با صدای لرزونش گفت: من جونم رو فدای امام زمانم می کنم ، حجاب که قابلش رو نداره

از فردا دیدم با چادر اومده

گفتم: با یه مانتو مناسب هم میشد حجاب رو رعایت کرد!

خندید و گفت: می دونم ! ولی امام زمانم چــــــادر رو بیشتر دوست داره

می گفت: احساس می کنم آقا داره بهم لبخنــــــــــد می زنه...


نوشته شده توسط : رهپو تاريخ : جمعه 07 تير 1392 نظرات ()

انتشار اين مطلب در شبکه هاي اجتماعي

نظرات

اين نظر توسط عاشق خدا در تاريخ 1393/6/6 و 10:17 دقيقه ارسال شده است

سَلـآم
وب خيلي خوبي دآری .

ولادت حضرت معصومه(عليها السلام) و دهه كرامت رو بهتون تبريك ميگم.

\"پــــروردگــارا\"

چـــه کســـی \"تـــو\" را خـــوانــد و \"تـــو\" دعــایـــش را \"اجــابــت\" نکـــردی

وچــــه کســــی از \"تـــو\" درخـــواســـت نــــمود بــه او. . . .

\"عــــطا\" نــــفرمــــودی. . . .

حــــال \"دعــــایِ\" مـــا ایـــن اســـت :

\"اَللّـــــهُمَّ عَـــــجِّل لِــــوَلیِّــــکَ الــــفَرَج\"



اگه دوست داشتين تبادل لينك كنيم؟

اين نظر توسط همان بنده روسیاه در تاريخ 1393/5/23 و 21:19 دقيقه ارسال شده است

بسم الله الر حمن الرحیم

نظز به این که مطالبی که د رباب موسیقی مطرح شده در سایت شمافقط یک

گفتگوی ساده وعادی بین دونفر نیست بلکه بسیاری باورود به سایت شما از آن

مطالب تأثیر می پذیرند لذا لا زم به نظر می رسد که همان طور که پاسخ پیام

93/5/21 ساعت 23:59 را با رنگ آبی نوشتید وکاملا آنرا برای جلب نظر خواننده

متمایز از متن نمودید شایسته است جوابیه آنر ا که مجدداً ارسال می شود را

ثبت نموده تا جلوی شفاف سازی مطلب را نبندیم .

آن جوابیه تحت نام ((همان بنده روسیاه )) فبل از پیام 93/5/22 -- 22:04 بوده

که ذیلا ارسال می گردد منتظر حسن نیت شما در عمل به پاسخ آخرین پیام

هستیم .

با د و قبله د ر ره توحید نتوان ر فت راست

یا ر ضای د وست باید ، یا هوای خویشتن

متأ سفانه بااظهارات درد آوری که اعماق وجو د انسان را می سوزاند روبرو شدیم

(1)
همین بسم الله ارحمان رحیم
عالمین
رحمان الرییم
مالک یوم الدین
نستعین
صراط المستقیم
اینا همش آهمگ و نظم خاصی داره خودش یه نوع موسیقیه

خیلی درد آور است که د وست قرآنی لحن قرآن را تشبیه به نوعی موسیقی

می داند اینکه گفته شد نواها همراه موسیقی نباشد همه خوب می دانند

منظور چیست نباید سعی کرد به شیوه مغالطه موضوع را لوث وچیزی را که

منفور خد ا ورسولش وقرآن است تطهیر کنیم بهتر است به دو حدیث زیر جان

دل بسپاریم = عبدالله بن سنان از امام صادق علیه السلام از ر سول خدا

صلی الله علیه وآله وسلم ر وایت می کند که فرمودند:

قرآن ر ا با الحان عرب بخوانید و خودتان را از لحن های اهل فسق و اهل گناه کبیره

دور کنید وبه زودی بعد ازمن اقوامی می آیند که در قرآن ترجیع می کنند چونان

ترجیع د ر غنا و نوحه گری و رهبانیت که [ این قرائت] از سینه هایشان بالاتر

نمی رود ، د ل های آنها وارونه است ، ونیز دل های کسانی که از خواندن آنها

خوششان می آید . ( کافی ، ج 2 ، ص 614 ، حدیث 3 )

سماعه می گوید : امام صاد ق علیه السلام فرمود ند :

وقتی حضرت ادم علیه السلام رحلت نمو د ابلیس و قابیل با رحلت او خوشحال

شدند. آن دو یکجا جمع شدند و به نشانه شادی د ر مرگ آد م علیه السلام از

تنبور ها ووسائل لهو ((موسیقی )) استفاده کردند . پس سر منشأ ابزار موسیقی

لهوی ازآن جاست . پس تمام کسانی که در روی زمین از این وسایل لذت می بردند

از پیروان راه ابلیس وقابیل اند. ( کافی ، ج 6، ص 431، حدیث 3 )

( 2)
ولی جامعه با دچار تحوله این معنویاته که متحول نمیشه
تو یه جامعه نمیشه خشکه مقدسی بود...
مومن باید انتعطاف پذیر باشه

درد آورتر این که هرگاه تذکری در امور لهو و لعب ولا اوبالیگری وحرام های شایع

د ر جامعه د اده می شود یامی گویند جامعه با این ها متحول نمیشه یا انگ

خشکه مقد س زده میشه شما بااین طرز تفکر پس چر ا باخوشکه مقد س

بازی به حجاب آن خانم گیر د اد ی پس چر ا شمای مؤمن دوست قرآن نسبت به

حجاب ... انعطاف نداشتی چر ا عامل به این نظر خودتان نیستید عجب حرف

ناروائی است مگر خدا قر آن ور سول وائمه اطهار علیهم السلام اجازه می دهند

نسبت به شیوع امو ر لهوولعب وحرام انعطاف د اشت این چگونه دوستی است

که اگر باماژیک روی کلمات قرآن که منع از لهو ولعب فر موده خط نمی کشید به

پای عمل که می رسد بر روی همه آن خط کشیده و انعطاف هم می خواهید

د اشته باشید آیا این نوع د وستی از نوع د وست نا دان نیست که آب به آسیاب

دشمن می ریزد > گفته اند : د شمن د انا بلندت می کند

بر زمینت می زند نا دان د وست

که اسلام تاکنون از اینگونه دوستان لطمه خورده

مسأ له حرمت ومشکلات روحی روانی موسیقی رایج کمتر از مسأله حجاب نیست

هر کدام بمنزله یک نوع مواد افیونی ومواد مخدر آنهم مخدر روح وروان واخلاقیات

جامعه اند

از این حرف خوشکه مقدسی و انعطاف مطلب زیر رایاد آور می شوم

جوانی که سیمای موجهی د اشت وبرای نماز جماعت به مسجد آمده بود

مشاهده شد که زنجیر طلائی که پلاک طلائی را د اشت به گر د ن وسینه

خود دارد (( باتوجه به اینکه همراه کرد ن طلا برای مرد حرام واگر د ر موقع نماز

همراه داشته باشد نمازش باطل است به رساله رجوع کنید )) خوب از ره د وستی

با اهل نماز پیش خود فکر کردم که حتما این جوان نمی د اند با این حال نمازش باطل

است او رامطلع کنم که نمازش باطل نباشد( نماز باطل یعنی نماز اقامه نشده )

بطور مطلوب که د لزدگی پیدانکنه متوجه اش کرد م د رحین صحبت یکی از !!!

بمانند طر ز فکر شما بایک توپی وتشری برخورد کرد که این خشکه مقد سی ها

جو نا را از مسجد و ... !!! می پرونه چه کارداری و ... عجب از اینکه عده ای دین

ومعنویات ر ا در کنار لهویات وحرام ها می خواهند باهم ودر کنار هم داشته باشند

اینها د و رو یند دو رنگییند با خدا یک رنگ نیستند و خدا بنام منافق از آنها یاد ولعن

کرده

(3)
بینید من درمورد کل جامعه میگم امروزه جوان های ما حوصلشون خیلی کم شده
نیاز به مطالب دارن که خلاصه باشه یا هرچی
اگه متنم طولانی باشه هرچند خوب باشه خسته میشن
ولی موسیقی ملایم یا مرتبط با اون وبلاگ میتونه مخاطبو بیشتر در وبسایت نگهداره

چطور اگر متن داستان های س***ی ورومان به قطر یک کتاب 500 صفحه ای باشد

نه تنها خسته نمیشن با میل وعلاقه می خوانند وخوب مطالبش ر ا حفظ می کنند

وخوب هم به دیگران منتقل می کنند ویا با صرف وقت ساعت ها شبها نمی خوابند

وبا ورود به اینترنت فیلم های مستهجن را مشاهده می کنند و احساس خستگی

وخواب آلودگی هم نمی کنند ؟چون آن ها مطلوبشان را آنطور یافته اند.

عجب اینکه آنقدر که آنها در مطلوبشان خستگی بی حوصله گی ندارند

چطور دوست قرآنی وهر کس که به وبلاگ دوست قرآنی سر می زند آگر

بر استی مطلوبشان قرآن است د ر این راه اگر مطلب طولانی باشه خسته میشن

یا رومی رومی یا زنگی زنگی آیا قرآن که کلام خد است خلاصه است یاطولانی

با این روحیه حتما از کلمات حکیمانه وحکایات طولانی قرآن هم خسته میشین

چون الان خسته شدید بقیه مطالب باشه برای پیام بعدی خد ا حافظ



اين نظر توسط باز هم همان بنده روسیاه در تاريخ 1393/5/22 و 22:04 دقيقه ارسال شده است

بسم الله الر حمن الرحیم

نظز به این که مطالبی که د رباب موسیقی مطرح شده در وبلاگ فقط یک گفتگوی

ساده وعادی بین دونفر نیست بلکه بسیاری باورود به وبلاگ یا سایت از آن مطالب

تأثیر می پذیرند لذا لا زم به نظر می رسد که در این موضوع هرچه بیشتر از دیدگاه

قرآن کلام الهی ودید گاه رسول الله وائمه اطهار سلام الله علیهم اجمعین ونیز از

دیدگاه مراجع عظام به بیان وشفاف سازی مطلب بپرد ازیم با در نظر گرفتن اینکه

دائم به درگاه احد یت باید عرضه بداریم : خدایا پناه مببرم بدرگاهت از اینکه بلغزم

یا بلغزانم لذا خیلی باید مراقب گفتار وبکارگیری کلمات بود واز بازی با الفاظ وکلمات

جدا باید پرهیز کرد.

وقتی مروری د ر نحوه جمله بندی وکلمات پیام ها و ارسال پاسخ آنها د ر بسیاری
ازسایت ها و وبلاگ ها می نگریم به کاربری کلمات و واژه هائی معمول شده وچه بسیار همه به تقلید آن را بکارمی برند که اگرقد ری با تأ مل ودقت نظر به آنها
بیند یشیم از نوع کلمات وزین ومتین بشمار نمی روند چه خوب است که با
اطاعت از فرمان خدا درباره نحوه سخن گفتن که
در سوره بنی سرائیل-س/17 آیه53 می فرماید :

(( وَقُل لِعِبادی یَقوُلوُا الَّتی هی اَحسَنُ ))
[[ وبه بندگانم بگوکه همیشه سخن بهتررا(د رمقام تکلّم ) بر زبان آرید]]

نتنها د ر شیوه گفتاری بلکه در شیوه نوشتاری نیز از کلمات وزین ومتین وبامغز
بهره گیریم چراکه این شایسته انسان ها ی وزین ومتین وبا وقار است براساس
اعتقا دمان به قرآن کتاب الله (( والوَزنُ یَومَئذٍ الحَقُ ))

روز محشرحقاً روز(وزن کردن)سنجیدن اعمال است

[که اعمال = اعم است –از عملکرد هریک ازاعضای خدادادی است از زبان چشم وگوش وسایراعضاء همه جمع می شود وقطعا وزن می شود تردید ی نیست
خوب آیا می خواهیم وزن مارا که می سنجند وزین باشیم یا سبک
فمن ثقلت موازینه = فاولئک هم المفلحون
پس آنانکه درآن میزان حق وزین ونیکوکاربودند البته رستگار خواهند بود
ومن خفت موازینه=فاولئک الذین خسروآ انفسهم
لطفا به آیات7و8 سوره اعراف رجوع کنید.
اللهم ... واجعل لسانی بذکرک لهجا وقلبی بحبک متیما
خدایا وقرارده زبانم را بذکرت گویا و دلم رابه دوستیت بیقرار وشیدا
مطلب اد امه دار د
پاسخ : سلام
حرفتون کااملا درسته
به نظرتون بهتر نیست تاثیر موسیقی و از دیدگاه قرآن و سیره ی پیامبرانو تحت یه پست به صورت جامع و طبقه بندی شده در سایت قرار داده بشه...
عذر خواهم با توجه به اطلاعات بالاتون میتونین این کارو انجام بدید؟یهرچند که با هین دیدگاهاتون میشه به راحتی یه مقاله ی بسیار جامع و یه پست بینزیر پیدا کرد
شما هر مطلبیو از یه جا نقل میکنید و این اگاهی و اطلاعات بالا تونو میرسونه
اگر امکانش هست میشه سجم کنیدشون و تحت عنوان یه پست قرار داده بشه و از تمامی وبلاگنویسان خواهش بشه این پستو درون وبشوتن قرار بدند
یا اصلا یه جنبش آگاهی نسبت به موسیقی و تاثیراتش و برسی اون ازدیدگاه قرآن بررسی کنیم
و به صورت لوگو در تمامی وبسایت هایی که تو این طرح شرکت کنند قرار بدهیم
باشه تا شاید با این عمل و اقدام بتونیم تاثیر گذار باشیم
از نظرات آگاهانه و دقیقتون کمال تشکر رو دارم
موفق باشید

اين نظر توسط همان بنده روسیاه در تاريخ 1393/5/22 و 18:24 دقيقه ارسال شده است

با د و قبله د ر ره توحید نتوان ر فت راست

یا ر ضای د وست باید ، یا هوای خویشتن

متأ سفانه بااظهارات درد آوری که اعماق وجو د انسان را می سوزاند روبرو شدیم

(1)
همین بسم الله ارحمان رحیم
عالمین
رحمان الرییم
مالک یوم الدین
نستعین
صراط المستقیم
اینا همش آهمگ و نظم خاصی داره خودش یه نوع موسیقیه

خیلی درد آور است که د وست قرآنی لحن قرآن را تشبیه به نوعی موسیقی

می داند اینکه گفته شد نواها همراه موسیقی نباشد همه خوب می دانند

منظور چیست نباید سعی کرد به شیوه مغالطه موضوع را لوث وچیزی را که

منفور خد ا ورسولش وقرآن است تطهیر کنیم بهتر است به دو حدیث زیر جان

دل بسپاریم = عبدالله بن سنان از امام صادق علیه السلام از ر سول خدا

صلی الله علیه وآله وسلم ر وایت می کند که فرمودند:

قرآن ر ا با الحان عرب بخوانید و خودتان را از لحن های اهل فسق و اهل گناه کبیره

دور کنید وبه زودی بعد ازمن اقوامی می آیند که در قرآن ترجیع می کنند چونان

ترجیع د ر غنا و نوحه گری و رهبانیت که [ این قرائت] از سینه هایشان بالاتر

نمی رود ، د ل های آنها وارونه است ، ونیز دل های کسانی که از خواندن آنها

خوششان می آید . ( کافی ، ج 2 ، ص 614 ، حدیث 3 )

سماعه می گوید : امام صاد ق علیه السلام فرمود ند :

وقتی حضرت ادم علیه السلام رحلت نمو د ابلیس و قابیل با رحلت او خوشحال

شدند. آن دو یکجا جمع شدند و به نشانه شادی د ر مرگ آد م علیه السلام از

تنبور ها ووسائل لهو ((موسیقی )) استفاده کردند . پس سر منشأ ابزار موسیقی

لهوی ازآن جاست . پس تمام کسانی که در روی زمین از این وسایل لذت می بردند

از پیروان راه ابلیس وقابیل اند. ( کافی ، ج 6، ص 431، حدیث 3 )

( 2)
ولی جامعه با دچار تحوله این معنویاته که متحول نمیشه
تو یه جامعه نمیشه خشکه مقدسی بود...
مومن باید انتعطاف پذیر باشه

درد آورتر این که هرگاه تذکری در امور لهو و لعب ولا اوبالیگری وحرام های شایع

د ر جامعه د اده می شود یامی گویند جامعه با این ها متحول نمیشه یا انگ

خشکه مقد س زده میشه شما بااین طرز تفکر پس چر ا باخوشکه مقد س

بازی به حجاب آن خانم گیر د اد ی پس چر ا شمای مؤمن دوست قرآن نسبت به

حجاب ... انعطاف نداشتی چر ا عامل به این نظر خودتان نیستید عجب حرف

ناروائی است مگر خدا قر آن ور سول وائمه اطهار علیهم السلام اجازه می دهند

نسبت به شیوع امو ر لهوولعب وحرام انعطاف د اشت این چگونه دوستی است

که اگر باماژیک روی کلمات قرآن که منع از لهو ولعب فر موده خط نمی کشید به

پای عمل که می رسد بر روی همه آن خط کشیده و انعطاف هم می خواهید

د اشته باشید آیا این نوع د وستی از نوع د وست نا دان نیست که آب به آسیاب

دشمن می ریزد > گفته اند : د شمن د انا بلندت می کند

بر زمینت می زند نا دان د وست

که اسلام تاکنون از اینگونه دوستان لطمه خورده

مسأ له حرمت ومشکلات روحی روانی موسیقی رایج کمتر از مسأله حجاب نیست

هر کدام بمنزله یک نوع مواد افیونی ومواد مخدر آنهم مخدر روح وروان واخلاقیات

جامعه اند

از این حرف خوشکه مقدسی و انعطاف مطلب زیر رایاد آور می شوم

جوانی که سیمای موجهی د اشت وبرای نماز جماعت به مسجد آمده بود

مشاهده شد که زنجیر طلائی که پلاک طلائی را د اشت به گر د ن وسینه

خود دارد (( باتوجه به اینکه همراه کرد ن طلا برای مرد حرام واگر د ر موقع نماز

همراه داشته باشد نمازش باطل است به رساله رجوع کنید )) خوب از ره د وستی

با اهل نماز پیش خود فکر کردم که حتما این جوان نمی د اند با این حال نمازش باطل

است او رامطلع کنم که نمازش باطل نباشد( نماز باطل یعنی نماز اقامه نشده )

بطور مطلوب که د لزدگی پیدانکنه متوجه اش کرد م د رحین صحبت یکی از !!!

بمانند طر ز فکر شما بایک توپی وتشری برخورد کرد که این خشکه مقد سی ها

جو نا را از مسجد و ... !!! می پرونه چه کارداری و ... عجب از اینکه عده ای دین

ومعنویات ر ا در کنار لهویات وحرام ها می خواهند باهم ودر کنار هم داشته باشند

اینها د و رو یند دو رنگییند با خدا یک رنگ نیستند و خدا بنام منافق از آنها یاد ولعن

کرده

(3)
بینید من درمورد کل جامعه میگم امروزه جوان های ما حوصلشون خیلی کم شده
نیاز به مطالب دارن که خلاصه باشه یا هرچی
اگه متنم طولانی باشه هرچند خوب باشه خسته میشن
ولی موسیقی ملایم یا مرتبط با اون وبلاگ میتونه مخاطبو بیشتر در وبسایت نگهداره

چطور اگر متن داستان های س***ی ورومان به قطر یک کتاب 500 صفحه ای باشد

نه تنها خسته نمیشن با میل وعلاقه می خوانند وخوب مطالبش ر ا حفظ می کنند

وخوب هم به دیگران منتقل می کنند ویا با صرف وقت ساعت ها شبها نمی خوابند

وبا ورود به اینترنت فیلم های مستهجن را مشاهده می کنند و احساس خستگی

وخواب آلودگی هم نمی کنند ؟چون آن ها مطلوبشان را آنطور یافته اند.

عجب اینکه آنقدر که آنها در مطلوبشان خستگی بی حوصله گی ندارند

چطور دوست قرآنی وهر کس که به وبلاگ دوست قرآنی سر می زند آگر

بر استی مطلوبشان قرآن است د ر این راه اگر مطلب طولانی باشه خسته میشن

یا رومی رومی یا زنگی زنگی آیا قرآن که کلام خد است خلاصه است یاطولانی

با این روحیه حتما از کلمات حکیمانه وحکایات طولانی قرآن هم خسته میشین

چون الان خسته شدید بقیه مطالب باشه برای پیام بعدی خد ا حافظ
پاسخ : باسلامو خسته نباشید
در پاسخ به دیدگاه شما باید مطالب فراوانی رو بگم که ممکنه کمی طولانی بشه
ولا در مورد بحث وزن و آهنگ قرآن باید بگم
فروزان‌ترین بعد اعجاز بیانی قرآن، همسازی با نغمه‌ای دلنشین، و آهنگ‌های وزین صوتی است، آن گاه كه با صدایی گرم و زیبا، و آوایی نرم و فریبا، دمساز گردد، آتشی بر خرمن دل‌ها افكند كه شعله‌های تابناكش جهانیان را به سوز و گداز وا دارد.
در دستور تلاوت آمده: قرآن را با آهنگی حزین و نغمه دلنشین، تلاوت كنید
به نظرتون جذبیت قرآن در چیه؟قرآن جذبه های بسیار زیدی داره که من به صورت کلی میگم
1ـ سبك بمعنی ریخته، ‌شكل‌گیری (هندسه) سخن را عهده‌دار می‌باشد، كه قرآن در این زمینه نوآوری كرده، سبك نوینی ارائه داده: از وزن شعر و نوای سجع ، هر دو بهره گرفته، سبكی آفریده كه نه آن است و نه این، ‌و از هر دو بهتر است و والاتر.
2ـ نظم: پیوند سخن، ‌هم چون دانه‌های بهم چسبیده، واژه‌ها ردیف یكدیگر، و متناسب همدیگر باشند، كه آواهای حروف، ‌و زیر و بم كلمات، همراز و همساز بوده باشند. رعایت نظم در شعر ـ كه كلام منظوم است ـ كاملاً طبیعی به نظر می‌رسد؛ ولی در نثر (سخن پراكنده) رعایت آن عجیب می‌ماند،‌ كه قرآن با كمال عنایت آن را دنبال كرده، و در هرجمله و تركیبی از كلام خود، ‌با نظم كلمات، و تألیف عبارات، پیوندی استوار بوجود آورده، خوش تیپ و خوش اندام،‌ نرم و روان و آرام،‌ فتبارك الله احسن الخالقین
3ـ آهنگ: آوای (موسیقی) سخن، كه از دو عامل پیش (سبك و نظم )به وجود آمده، چنان ساختار و اندامی،‌ و چنین پیوند
قرآن
استواری، این گونه آهنگی را خواستار است
منظور از موسیقی قرآن همان نظم و ساختاری خواص است که به صورت لفظی سبب متمایز شدن قرآن با تمامی کتاب های الهی و هرگونه کتابی شده است
این مسئله چنان مهم بوده که قرآن با اعجاز لفظی (نظم آهنگین و ساختاری) و هم محتوایی تحدی کنه!
چند تا آیه براتون میارم خودتون قضاوت کنید
در هنگام تلاوت قرآن، آهنگ درونی آن کاملا حس می‌شود. این آهنگ در سوره‌های کوتاه، با فاصله‌های نزدیکش و به طور کلی در تصویرها و ترسیم‌ها بیشتر نمایان است و در سوره‌های بلند کمتر اما همواره نظام آهنگ آن ملحوظ است. برای مثال در سوره نجم می‌خوانیم: «وَالنَّجْمِ إِذَا هَوَى × مَا ضَلَّ صَاحِبُكُمْ وَمَا غَوَى × وَمَا يَنطِقُ عَنِ الْهَوَى × إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحَى × عَلَّمَهُ شَدِيدُ الْقُوَى × ذُو مِرَّةٍ فَاسْتَوَى × وَهُوَ بِالْأُفُقِ الْأَعْلَى × ثُمَّ دَنَا فَتَدَلَّى × فَكَانَ قَابَ قَوْسَيْنِ أَوْ أَدْنَى × فَأَوْحَى إِلَى عَبْدِهِ مَا أَوْحَى × مَا كَذَبَ الْفُؤَادُ مَا رَأَى × أَفَتُمَارُونَهُ عَلَى مَا يَرَى × وَلَقَدْ رَآهُ نَزْلَةً أُخْرَى × عِندَ سِدْرَةِ الْمُنْتَهَى × عِندَهَا جَنَّةُ الْمَأْوَى × إِذْ يَغْشَى السِّدْرَةَ مَا يَغْشَى × مَا زَاغَ الْبَصَرُ وَمَا طَغَى × لَقَدْ رَأَى مِنْ آيَاتِ رَبِّهِ الْكُبْرَى × أَفَرَأَيْتُمُ اللَّاتَ وَالْعُزَّى × وَمَنَاةَ الثَّالِثَةَ الْأُخْرَى × أَلَكُمُ الذَّكَرُ وَلَهُ الْأُنثَى × تِلْكَ إِذًا قِسْمَةٌ ضِيزَى».
↑ سوره نجم، 22-1.

یا آیات بسیار زیباسوره شعراء، 82-75.
«قَالَ أَفَرَأَيْتُم مَّا كُنتُمْ تَعْبُدُونَ × أَنتُمْ وَآبَاؤُكُمُ الْأَقْدَمُونَ × فَإِنَّهُمْ عَدُوٌّ لِّي إِلَّا رَبَّ الْعَالَمِينَ × الَّذِي خَلَقَنِي فَهُوَ يَهْدِينِ × وَالَّذِي هُوَ يُطْعِمُنِي وَيَسْقِينِ × وَإِذَا مَرِضْتُ فَهُوَ يَشْفِينِ × وَالَّذِي يُمِيتُنِي ثُمَّ يُحْيِينِ × وَالَّذِي أَطْمَعُ أَن يَغْفِرَ لِي خَطِيئَتِي يَوْمَ الدِّينِ».


یا آیات سوره طه، 8-1.

«طه × مَا أَنزَلْنَا عَلَيْكَ الْقُرْآنَ لِتَشْقَى × إِلَّا تَذْكِرَةً لِّمَن يَخْشَى × تَنزِيلًا مِّمَّنْ خَلَقَ الْأَرْضَ وَالسَّمَاوَاتِ الْعُلَى × الرَّحْمَنُ عَلَى الْعَرْشِ اسْتَوَى × لَهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَمَا تَحْتَ الثَّرَى × وَإِن تَجْهَرْ بِالْقَوْلِ فَإِنَّهُ يَعْلَمُ السِّرَّ وَأَخْفَى × اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ لَهُ الْأَسْمَاء الْحُسْنَى»



و در پایان گفتاری از آیت الله شهید دکتربهشتی(ره) درباره موسیقی است که در سالیان حضورشان در آلمان (۱۳۴۹ـ ۱۳۴۳) در پاسخ به پرسشی که از ایشان در این باره شده ایراد گردیده است

قبل از این که نظر اسلام را درباره موسیقی توضیح بدهم، لازم است این نکته را یادآوری کنم که در آیات قرآن کریم و همچنین روایات، کلمه موسیقی یا موزیک یا معادل آن کلمات از کلمات عربی سراغ ندارم؛ در قرآن کریم که قطعاً نیست و در روایات هم تا آنجا که در خاطرم هست سراغ ندارم. فقهای ما وقتی می خواستند درباره حکم موسیقی در اسلام صحبت کنند، مطلب را تحت عنوان حکم «غنا» در اسلام از یک طرف و همچنین حکم «آلات لهو» از طرف دیگر مطرح کردند. در کتاب های فقهی، یک جا بحث درباره غنا و در کنار آن بحث درباره آلات لهو دیده می شود.
کلمه «لهو» در چند جای قرآن کریم آمده است. از جمله در سوره جمعه که شاید شنیده باشید:
وَ اِذا رَأَو تِجارةً أَو لَهواً انفضُّوا الَیها و ترکوک قائماً.


روش مسلمان های سست ایمان این بود که در هنگام نماز جمعه و موقعی که پیغمبر(ص) مشغول خطبه بود، اگر صدای ساز و نوا در بیرون مسجد بلند می شد یا صدای طبل کاروان تجارتی که از بیرون مکه رسیده بود، به گوششان می رسید برای تماشای بساط طربی که آنجا بود یا برای این که فرصت از دستشان نرود برای معامله با کاروان، قبل از این که دیگران به این قافله یا کاروان تجاری برسند از پای خطبه پیغمبر(ع) که در نماز جمعه ایراد می کرد پا می شدند و می رفتند. در این آیه از این افراد انتقاد شده و می افزاید:


قُل مَا عِندَالله خَیرٌ مِنَ اللّهو و من التِجارةِ واللهُ خیرُ الرازقین.

شما نباید به عنوان تجارت و کارهای تجارتی یا به عنوان تفریح و سرگرمی بلند شوید و بروید؛ زیرا سودی که خدا در سنت های خود برای مردم با ایمان و درستکار مقدر و مقرر کرده، به مراتب از سودی که شما از حضور در مراسم شادی و طرب و یا لهو و سرگرمی یا پیشدستی در تجارت با کاروان تازه رسیده نصیبتان می شود، بیشتر است.
غالباً این طور گفته اند که منظور از لهو در این جا همان صدای شیپور و نقاره و طبل و این جور چیزهایی بوده است که کاروان های تجاری معمولاً وقتی از بیرون وارد شهر می شدند، می زدند تا مردم خبر بشوند که این قافله تجارتی وارد شهر شده و برای معامله با قافله بیایند. عده ای از مردم برای تماشا و سرگرمی می رفتند. این همان چیزی است که حتی امروز هم هست.می دانید که هنوز هم در جاهای کوچک وقتی می خواهند چیزهای کهنه را بخرند، زنگ می زنند تا نشان بدهند که برای خرید آمده اند.
اما از این آیه نمی شود برای حرام بودن موسیقی و حرام بودن لهو استفاده کرد. حتی می شود گفت که آیه درصد این است که بگوید چرا این ها نماز پیغمبر را ترک کردند و رفتند، همین طور که با استفاده از این آیه نمی شود گفت که تجارت حرام است.
در چند آیه دیگر از قرآن کلمه «اللغو» آمده و بعضی از فقها «لغو» را هم همان «لهو» معنی کرده اند و در آن آیات هم از لغو نکوهش شده اما باز در حرام بودن لهو استفاده نمی شود. در سوره مؤمنون در آیه سوم در صفات مؤمنان گفته می شود:
وَالذینَ هُم عَن اللََّغوِ مُعرِضُونَ.

آنها کسانی هستند که از لغو یعنی از لهو اعراض می کنند. «لغو یعنی بیهوده و لهو یعنی سرگرمی. مؤمنان کسانی هستند که از بیهوده گویی روی می گردانند».


در آیه 72 از سوره فرقان در صفات بندگان پاک گفته می شود:

وَ الذینَ لا یَشهدون الزُّورَ و اذا مَرُّوا باللَّغو مَرُّوا کراماً.

آنها که به باطل شهادت نمی دهند و یا در مجالس باطل شرکت نمی کنند و وقتی که از کنار لغو می گذرند با بزرگواری از کنار آن می گذرند.
یا در آیه 55 از سوره قصص:
و اذا سَمِعوا اللَّغوَ اَعرضُوا عَنهُ

وقتی که لغو به گوش آنها می خورد اعراض می کنند و روی می گردانند.
این آیات، خواه «لغو» به معنی «لهو» و خواه «لغو» به معنی «لغو» باشد و یا اصلاً معنی مستقلی داشته باشد، ظاهر مطلب این است که از این آیات در اثبات حرمت موسیقی نمی توان استفاده کرد.
بنابراین می توان گفت که در آیات قرآن کریم آیه ای که بتوانیم از آن حرمت موسیقی و به طور کلی حتی حرمت لغو و حتی حرمت غنا را استفاده کنیم، موجود نیست
این در باره ی آیات. اما درباره روایات. روایات بسیاری درباره غنا هست که از این روایات کم و بیش برای حرمت غنا استفاده می شود. روایاتی هم درباره ساز زدن، تنبور زدن و این جور چیزها هست که به آنها آلات طرب و آلات لهو گفته می شود. این روایات هم کم و بیش بر حرام بودن استفاده از این وسایل دلالت می کند و این روایات هم در میان کتب شیعه و هم در میان کتب اهل سنت موجود می باشد. درباره این روایات باید اجمالاً گفت که این روایات می خواهد بگوید غنا و همچنین استفاده از آلات طرب از قبیل ویلن و انواع دیگر سازها مانند تار و تنبک، حرام است.
بعضی از علما این طور استنباط کرده اند که این روایات نمی خواهد بگوید که موسیقی به طور کلی حرام است بلکه اینها می خواهد بگوید، این بساط مجالس لهو و لعب، این بساط مجالس خوشگذرانی که در زمان امامان معصوم(ع) و در زمان پیشوایان اسلامی در خانه های ثروتمندان، حکام، فرمانداران، صاحبان ثروت و قدرت معمول بوده، مجموعاً حرام است. در حقیقت این روایات در صدد بیان حرمت آن سبک موسیقی و آن سبک مجالس عیاشی که در زمان پیشوایان دینی ما در خانه ها و محل زندگی بسیاری از اشراف و ثروتمندان معمول بوده، می باشد. و این مجالس، مجالسی بوده که در آن خوانندگی به عنوان نمک آش استفاده می شده، یعنی خوانندگی و نوازندگی برای تشویق شرکت کنندگان به گناهان دیگر بوده است. اصلاً این نوع خوانندگی و نوازندگی به این معنا که در آن مجالس زنان با با مردان شرکت می کردند و مجالس، مجالس عیاشی، هوس رانی، هرزگی، زنا، فسق و فجور بوده و ترانه هایی که تشویق کننده به این کار بوده، حرام است.
بنابراین خلاصه مطلب چنین است: آوازه خوانی حرام نیست و هر نوازندگی حرام نیست. آن نوع از آوازه خوانی و آن نوع از نوازندگی که شنونده را یا حاضرانِ در یک مجلس را به گناه می کشاند و اهتمام آنها را به رعایت قوانین پاکی و تقــــوی ضعیف می کند و اراده آنها را برای گناه نکردن و به گناه آلوده نشدن سست می کند و آنها را به شرکت در فساد و گناه تشویق می کند، این نوع موسیقی حرام است. اما اگر آوازه خوانی یا حتی موسیقی ای هست که این اثر را ندارد، حرام نیست. این رأی برخی دیگر از دانشمندان و فقها است که این روایات را این طور فهمیده اند. بنابراین درباره موسیقی در اسلام می توان این طور گفت که هر نوع آوازه خوانی و هر نوع موسیقی که شنونده را به شهوت رانی و مخصوصاً به بی پروایی در گنه کاری می کشاند و شنونده را برای ارتکاب فسق و فجور و کارهای خلاف عصمت و پاکی و تقوی بی پروا می کند و انگیزه های شهوت را در او چنان برمی انگیزد تا در ارتکاب گناه، خدا، قانون خدا، تعالیم پیغمبران، رعایت پاکی و تقوی و رعایت ارزش های عالی انسانی را ولو موقتاً فراموش کند در اسلام حرام است. این قدر مسلم است. اما نمی شود گفت که آوازه خوانی ها و موسیقی های دیگر به طور مسلم در اسلام حرام شده است.
حالا توجه می کنید به این که حتی کلمه لهو و به خصوص کلمه لغو هم چقدر با این موسیقی مناسب است. در کلمات فقها گفته می شود: اللهو ما ینهو عن ذکر ا... «لهو آنی است که آدمی را از یاد خدا غافل کند».
این «از یاد خدا غافل کردن»، می خواهد مرحله خاصی از غفلت از یاد خدا را بیان کند و آن مرحه خاص این است که آدم با ایمان، هر وقت با گناهی و لغزشی رو به رو می شود، خود به خود یاد خدا می افتد. این که چون این کار حرام است و خدا گفته نکن، پس نکنم. این حالت که برای یک انسان با ایمان در برخورد با گناه دست می دهد یکی از ضامن های مؤثر در حفظ پاکی و فضیلت در مردم است. اصلاً یکی از مهم ترین ارزش های ایمان این است که ایمان پلیس باطن است. وقتی انسان تک وتنها هم نشسته و با گناهی رو به رو می شود،ایمان درونی و وجدان الهی بر او نهیب می زند که خدا ناظر اعمال توست! نکن! این نوع توجه به خدا از مهم ترین ارزش های تربیت های دینی است.
بنابراین خود به خود آن نوع موسیقی و آن نوع از آوازه خوانی که در آدمی این توجه را ضعیف کند تا آن حد که انسان وقتی با گناه رو به رو می شود اصلاً دیگر یادش نباشد که خدایی هست و بی پروا گناه کند و حتی با شوق و رغبت به گناه آلوده شود، البته حرام است. من فکر می کنم که اگر هیچ آیه و هیچ روایتی هم در این باره نبود و فقط ما بودیم و تعالیم اسلام و بلکه تعالیم ادیان درباره ارزش ایمان، استنباط می کردیم که این نوع موسیقی حرام است.
خلاصه می کنم: بسیاری از ترانه هایی که مخصوصاً زن های ترانه خوان می خوانند، وقتی در مجلسی خوانده می شود و عده ای را در ارتکاب گناه بی اختیار می کند، این نوع آوازه خوانی و ترانه خوانی حرام است.بنابراین آن نوع موسیقی ها، آن نوع ترانه ها، نوازندگی ها و خوانندگی ها که در شنونده این اثر را بگذارد که او را در ارتکاب گناه بی پروا کند به طوری که در برخورد با گناه اصلاً یاد خدا برایش آن قدر ضعیف شده باشد که او را نتواند از گناه باز بدارد و این تضعیف یاد خدا نتیجه این خوانندگی و نوازندگی باشد، چنین خوانندگی و چنین نوازندگی که این اثر تضعیف کننده ایمان و پروای از گناه را داشته باشد، حرام است.
این را می توان به عنوان نظر قطعی اسلام درباره موسیقی گفت. اما آیا هر نوع و هر نوع نواختن که این اثر را نداشته باشد، به صرف این که خوانندگی است، می توان گفت حرام است یا نه مورد تردید است. قدر مسلم این است که از مسلمات اسلام نیست و آن را به حساب رأی همه علمای اسلام و فقهای اسلام و حتی رأی همه فقهای شیعه هم نمی شود گذاشت.
برگرفته از کتاب موسیقی و تفریح در اسلام - شهید آیت ا... دکتر سید محمد بهشتی

اين نظر توسط بنده روسیاه در تاريخ 1393/5/21 و 23:39 دقيقه ارسال شده است

به دوست قرآنی گفتم : امام زمان عجل الله تعالی فرجه را دوست د اری؟

گفت: آره خیلی د وستش دارم، مگه ندیدی قالب سه ستونه امام زمان بر ای

وبلاگ ساختم ؟

گفتم : امام زمان عجل الله تعالی فرجه موسیقی را دوست د اره یا نه ؟

جوابی نداد .

د وباره گفتم:فکرمی کنی امام زمان عجل الله تعالی فرجه موسیقی رادوست داره

یانه که نوای وبلاگت همراه صوت آن موسیقی هم هست؟

گفت : این موسیقی مجاز است .

گفتم : از این حرفی که میگی این موسیقی مجازه خیلی بدم میا د!!!

گفت : چرا ؟

گفتم : برحسب آموزه های دینی از ا ئمه معصومین آموحتیم اصل بنای موسیقی

را شیطان گذاشته با این وصف گیریم برای شما مجاز است ! !!

آیا این گونه نواها با شأن ومقام اهل عصمت وطهارت تناسب دارد ؟

فعلاً که دوست قرآنی جوابی نداده .

به دل سوخته ای گفتم : این که کسی که می گوید موسیقی مجاز است

بگوید امام زمان عجل الله تعالی فرجه رادوست دارم حر فش ر ا باور می کنی؟

گفت : نه ، مگر پیام آنحضرت را نشنیده ای که

فرموده: پس ما ر ا از آنان دور نمی دارد مگر اعمالی که مارا نا خوشایند است

واز ایشان نمی پسندیم
پاسخ : باسلامو خسته نباشید خدمت بنده ی رو سیاه
ممنونم جهت امر به معروفتون
ممنونم
ولی یه سری ترفند های وبلاگ نویسی که به همراه قالب کد صوتی قرار داده میشه
اصل موسیقی عیب نداره
همینطور که تو قرآن و تو نماز اگه دقت کنید همش بر اساس ریتم و نظم خواسیه که سبب شده قرآن تحدی کنه البته بحث اعجاز لفظی رو عرض میکنم و درمورد اعجاز معنوی قرآن بحث جداییه...
موسیقی با زندگی ما عجینه هر مومن از صب که بیدار میشه با نماز خودشو و عبادت خودش با خدا عبادت میکنم
همین بسم الله ارحمان رحیم
عالمین
رحمان الرییم
مالک یوم الدین
نستعین
صراط المستقیم
اینا همش آهمگ و نظم خاصی داره خودش یه نوع موسیقیه
اگه در قالب امام زمان موسیقی گذاشته شده سعی شده این موسیقی رعایت شده باشه و این کار به دلیل نارضایتی امام زمان نیست افراد نیست
ببینید من درمورد کل جامعه میگم امروزه جوان های ما حوصلشون خیلی کم شده
نیاز به مطالب دارن که خلاصه باشه یا هرچی
اگه متنم طولانی باشه هرچند خوب باشه خسته میشن
ولی موسیقی ملایم یا مرتبط با اون وبلاگ میتونه مخاطبو بیشتر در وبسایت نگهداره
امام زمان غریبه واقعا هم غریبه
بازهم ممنون از اطلاع رسانیدتون
به زودی موسیقی هم برداشته میشه
ولی جامعه با دچار تحوله این معنویاته که متحول نمیشه
تو یه جامعه نمیشه خشکه مقدسی بود...
مومن باید انتعطاف پذیر باشه
دوست قرآنی سعی کرده برای خوشنودی و حمای ار وبلاگنویسان ارزشی کار کنه...
کاش ایمیلتونو درج میکردید تا باهاتون در ارتباط باشم
نظر من اینه کاش میشد باهم تبادل دیدگاه میداشتیم
باتشکر
دوست قرآنی

اين نظر توسط انا عبد الذلیل در تاريخ 1393/5/19 و 17:59 دقيقه ارسال شده است

قُل کُلٌ یَعمَلُ عَلی شاکِلَتِهِ

تو به خلق بگو هرکس برحسب ذات و طبیعت خود عملی انجام خواهد داد

فَرَبُکُم اَعلَمُ بمَن هُوَ اَهدی سَبیلا (سوره بنی اسرائیل -س/17 آیه - ی/84 )

و خدای شما بر آنکه راه هدایت یافته از همه کس آگاه تر است
( و هدایت شدگان را برگمراهان کاملا امتیاز خواهد داد )

بر اساس آیه شریفه معلوم است هر عملی که از ما ظاهر می شود بر خواسته از

نوع گرایشات باطنی ماست

آن کس که منتظر واقعی منجی عالم حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه

واز دوستاران یوسف زهرای اطهر سلام الله علیها باشد به یقین از دوستاران قرآن

وخدای متعال خواهد بود ==

لازمه دوستی با خدا ورسول وائمه اطهار صلوات الله علیهم== دوستی باقرآن که کلام الهی است و دوستی با شریعت محمدی صل الله علیه وآله وسلم است

بیائیم این سؤال با خود مطرح کنیم : ای کسانی که به خدا و رسول وائمه اطهار صلوات الله علیهم وقرآن ایمان آورده اید واظهار د وستی می کنید

یادتون هست د ر شبهای احیا قرآن را درمقابل خود گشودید و گفتید

اَللّهُمَ اِنّی اَسئَلُکَ بِکِتابِکَ المُنزَلِ وَما فیهِ . .

وقرآن را بر سر گذاشتید گفتید اَللّهُمَ بِحَقِّ هذَاالقُرانِ . . .

بحق قرآن آیا حاضری با یک ماژیک پهن سیاه رنگ بر روی (مافیه ) آنچه در آن است

خط بکشی وکلمات آنرا ازصفحه کاغذ محو کنی؟

جواب همه این است که قرآن حرمت دارد خط نمی کشیم

ایا از شب های احیا تا امروز که 14 شوال است حد ود 20 روز گذشته بعضا کلمات

قرآن وکلام خد ا را عملاً در صفحه زندگی خط نکشیده

د ر جامعه آنچه بسیار مشهود است که براحتی بر روی همه آیات حجاب وعفاف

خط کشید ه شده و می شود متأ ثر از لقمه های حرام وشبهه ناک است که قرآن

خوردن آنها ر امنع کرد ه که این آیات منع ورود به حرام بعضاً د ر روند زند گی خط

کشیده شد ه ومحو شده مانند آیات شریفه درمنع ربا که ربا راراضی شدن به جنگ

خد ا رسول دانسته که در سوره بقره آیه 178 می فرماید: ای کسانیکه ایمان
آورده اید از خدا بترسید وزیادی ربا رامگیرید اگر براستی اهل ایمانید وآیه 179
می فرماید: پس اگر تر ک ربا نکردید آگاه باشید که بجنگ خدا ورسول برخاسته اید.

جای تأ سف است که این آیات ر ا آگر کسی حاضر نیست با ماژسیک خط بکشد و

انرا بر روی صفحه کاغذ محو کند بر زوی صفحات اقتصادی جامعه عملابر روی کلام

الهی خط کشیده شده ودر زند گی اقتصا دی محو شده وبجنگ خدا ورسول

برخاسته که این خود عامل بزرگی است که زمینه خط کشید ن سایر آیات را د ر صفحات زندگی فراهم می سازد

و از د یگر عوامل اشاعه فساد وخط کشیدن بر ارزش ها وجایگزین کردن
ضد ارزش ها تأ ثر پذیری از برنامه ها وفیلم ها ی تلویزیونی وغیره که بابسیاری از
آموزه های شریعت محمدی صل الله علیه وآله درتضاد است

که متأسفانه این تأ ثیر پذیری را در بسیاری ازسایت ها و وبلاگ ها مذهبی که به نام امام زمان عجل الله تعلی فرجه یاسایر معصومین علیهم السلام می باشد محسوس ومشهوداست که زیر نام شریف امام زمان عجل الله تعلی فرجه تحت عنوان نوای وبلاگ آهنگ و موزیک ر ا پخش می کند که متأسفانه جا انداختن که
آهنگ مجاز است (( این هم مثل دوست داشتن امام بظاهر نیست به دله ) می ماند مگر می شود به اسم قرآن و امام زمان آنچه را که قرآن لهو ولعب از آن یاد
کر ده( موسیقی) را د ر نوای وبلاگی که بنام امام است پخش کرد و د یگران را هم
از شنیدن آن به گناه کشید آیا شأن امام موسیقی است یا نواهای د عا مثل

اَللّهُمَّ کُن لِوَلیک . . . آیا بسیاری از نوا های آهنگ ها و موسیقی ها که د ر مجموعه جامعه عاد ی سازی شده به نوعی خط کشیدن بر آنچه د ر قر آن است
که منع امور لهو ولعب را نموده محسوب نمی شود

د ر آخر ازشما دوست قرآنی برای خشنودی امام زمان ورضای خدا درخواست

می نماید که با یک نگرش وسیع به همه آنجه که برخلاف ارزشهای قرآنی وشریعت

محمد ی صل الله وعلیه وآله بطور مرموزانه عادی سازی شده وقبح آنر ا برده اند

وضد ارزشها ر ا جایگزین وبا ار زش وانمود کرده اند با عمل به فریضه امر به معروف

ونهی از منکرات (شایع د رجامعه ) بیائیم به احیای ارزشها قرآنی وشریعت محمدی

صل الله علیه وآله قیام کنیم که این ازجمله نهضت حسینی ماست

ومن الله التوفیق












اين نظر توسط فردین در تاريخ 1393/5/3 و 20:06 دقيقه ارسال شده است

سلام با تشکر از این سایت پز محتوایی که داری . اگه با تبادل لینک موافق بودین خبرم کنین

اين نظر توسط عاشق مهدی(عج) در تاريخ 1392/4/7 و 15:13 دقيقه ارسال شده است

تمام واژه ها برای زندگی وامدار دو مفهومند" تقوای ظاهری و باطنی"....
و مشق اول در تقوای ظاهر،"توبه" است.
منتظر!" شبهای تاریک بی پرهیزکاری" را با"اشک های توبه" و "دعای فرج" ستاره باران کن.
..
تا دست خداوند تو را از "تقوای ظاهری" تا قله ی" تقوای باطنی" بالا ببرد
پاسخ : خ زیباس


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

تمامي حقوق براي اين سايت محفوظ است و کپي برداري تنها با ذکر منبع بلامانع است.

طراح: دوست قرآني